Artykuł sponsorowany

Jak działają panele słoneczne, gdy nie ma słońca?

Jak działają panele słoneczne, gdy nie ma słońca?

Panele fotowoltaiczne są powszechnie wykorzystywane do przechwytywania energii słonecznej i przetwarzania jej na prąd. Tego typu instalacje działają najefektywniej w okresie wiosenno-letnim, kiedy dociera do nich największa ilość słońca. Wielu użytkowników fotowoltaiki zastanawia się na tym, w jaki sposób działa ona w pochmurne dni. 

Brak słońca a wydajność działania paneli solarnych

Intensywne zachmurzenie niekorzystnie wpływa na wydajność działania paneli słonecznych, obniżając ją nawet o 90%. W praktyce jednak do takich sytuacji dochodzi stosunkowo rzadko. Znacznie częściej natomiast zdarza się, że słońce raz na jakiś czas przebija się przez chmury. Jeśli akurat znajduje się ono w odpowiednim punkcie na niebie, może nastąpić tzw. efekt krawędzi chmury, polegający na zwiększeniu liczby fotonów padających na ogniwa fotowoltaiczne. W tej sytuacji można mówić o intensyfikacji działania paneli fotowoltaicznych oferowanych przez takie firmy, jak EKO ENERGIA.

W miesiącach jesiennych i zimowych panele absorbują mniej energii słonecznej ze względu na krótki dzień oraz mniejszą intensywność promieniowania słonecznego. W tym okresie mogą być jednak z powodzeniem wykorzystywanie nadwyżki energii wyprodukowane w lecie oraz na wiosnę. Niezależnie od pory roku panele solarne działają tylko wówczas, gdy dociera do nich światło słoneczne. To oznacza, że w nocy automatycznie przestają absorbować energię. Dzięki zainstalowaniu przydomowych magazynów energii można jednak zapewnić sobie dostawy darmowego prądu po zapadnięciu zmroku.

Gdzie najlepiej umieścić panele słoneczne?

Na wydajność działania systemów fotowoltaicznych poza pogodą oraz porą dnia lub roku wpływa także ich rozmieszczenie, dlatego warto skonsultować się w tej kwestii z profesjonalistami. Specjalistami od paneli fotowoltaicznych w Ostrowie Wielkopolskim są pracownicy firmy EKO ENERGIA.

Zwykle takie instalacje montuje się na dachu albo na elewacji. Najlepiej jest skierować je na południe pod kątem 30 lub 40 stopni.  Można je także ukierunkować na południowy wschód lub południowy zachód. Trzeba je wtedy ustawić pod kątem 25-55 stopni. Panele usytuowane po wschodniej lub zachodniej stronie przymocowuje się pod kątem 25-40 stopni. Ogniw nie można umieszczać po północnej stronie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.