Artykuł sponsorowany

Najważniejsze parametry pomp ciepła

Najważniejsze parametry pomp ciepła

Pompy ciepła do ogrzewania budynków wykorzystują odnawialne źródła energii. Ciepło dostarczane do wnętrz pomieszczeń pozyskiwane jest z powietrza lub z gruntu, korzystając jedynie z energii elektrycznej. Jest to zatem ekologiczny i ekonomiczny sposób ogrzewania budynków, cieszący się coraz większym zainteresowaniem wśród inwestorów. Warto zatem wiedzieć, jakie są najważniejsze parametry pomp ciepła.

Na jakiej podstawie dobiera się pompy ciepła?

Aby właściwie dopasować urządzenie do obiektu, należy dokładnie oszacować zapotrzebowanie na ciepło na podstawie projektu budowlanego lub takich parametrów jak powierzchnia, kubatura, zastosowane rozwiązania termoizolacyjne, konstrukcja ścian oraz ilość drzwi i okien. Na tym polu warto jednak zaufać specjalistom, którzy dysponują odpowiednimi narzędziami do prawidłowego oszacowania zapotrzebowania budynku na ciepło oraz wiedzą z zakresu parametrów pomp ciepła. Na terenie Poznania i okolic montażem pomp ciepła zajmuje się firma INSIDE, która ma na swoim koncie wiele zrealizowanych inwestycji z zakresu odnawialnych źródeł energii. Usługa montażu pomp ciepła w Poznaniu dedykowana jest zarówno dla klientów indywidualnych, jak i firmowych.

Jak dobrać parametry pompy ciepła?

Wybór odpowiedniego urządzenia nie jest łatwy, ale bardzo ważny – optymalne dopasowanie parametrów technicznych pompy przekłada się na efektywność grzewczą. Na co zatem należy zwrócić uwagę?

W przypadku pomp ciepła podawane są cztery podstawowe wskaźniki:

  • Moc grzewcza Pg – parametr ten określa energię, jaka jest potrzebna, aby sprężarka dostarczyła ciepło do instalacji. Stosując dodatkowe urządzenia grzewcze, przyjmuje się wartość Pg na poziomie 70% maksymalnego zapotrzebowania. W przeciwnym wypadku wskaźnik ten równa się maksymalnemu zapotrzebowaniu na ciepło;
  • Moc elektryczna Pe – maksymalna ilość energii potrzebnej do pracy sprężarki. Im mniejsza wartość Pe, tym tańsza jest eksploatacja urządzenia;
  • Współczynnik COP – współczynnik wydajności cieplnej wyrażający stosunek mocy grzewczej pompy do mocy elektrycznej. Im efektywniejsza pompa, tym wyższa powinna być wartość współczynnika COP.

Przy wyborze odpowiedniego urządzenia warto zaprosić specjalistę na wizję lokalną, dzięki której zweryfikuje jakie urządzenie będzie najlepsze do Twojego domu.  

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.